Blogg

4 fallgropar när man migrerar till molnet och hur man undviker dem

4 fallgropar när man migrerar till molnet och hur man undviker dem

I egenskap av att vara det företag som jobbat längst med molnbaserad telefoni på den svenska marknaden har vi migrerat mängder efter mängder av företag in i molnet. Varje organisation är unik och har sin egna uppsättning av utmaningar, möjligheter och krav. Under åren har vi lärt oss extremt mycket och förfinat processen så att … Läs mer

8 egenskaper som en kundservice-agent borde ha

8 egenskaper som en kundservice-agent borde ha

Agenter inom kundservice och support har en avgörande roll i kundens upplevelse av ett företag och dess tjänster. Att ha en god kundservice är så extremt viktigt och värdet är för stort för att riskera kundrelationen genom att anställa agenter utan lämpliga egenskaper eftersom en felrekrytering kan leda till förlorade kunder. Och det är ingen … Läs mer

Halloween special: Vad du än gör – ring inte detta telefonnummer!

Halloween special: Vad du än gör – ring inte detta telefonnummer!

Nu när Halloween och Allhelgonadagen stundas florerar det mängder av skrämmande historier kopplade till våra telefoner på internet. Vilket kanske inte är så konstigt – våra telefoner är en så pass stor del av vår vardag och att något läskigt ska hända runt dem är näst intill oundvikligt. Så inför årets skrämmande festligheter satte jag … Läs mer

Varför kan du inte ringa från din telefon på ett flygplan?

Varför kan du inte ringa från din telefon på ett flygplan?

”Se till att ni är fastspände, ställ ryggstödet i upprätt position, fäll upp era bord och sätt era telefoner på flygplansläge. Vi är redo för avgång.” Vänta, va? Sätta min telefon på flygplansläge? Mycket av säkerhetspådraget kring flygplatser kan man förstå men kan verkligen min lilla telefon utgöra någon fara i detta stora flygplan? För … Läs mer

Telefoni som talar med ditt CRM-system

Telefoni som talar med ditt CRM-system

89% av alla företag förväntas snart tävla mot varandra baserat på en enda parameter – kundupplevelsen. Dagens samhälle svämmar över med information och har du inte tillgång till detaljerad information om dina kunder kan du lätt hamna på efterkälken jämfört med dina konkurrenter. För att motverka ett sådant förlopp har många företag idag investerat i … Läs mer

Dstny går samman med nederländska Callhosted

Dstny går samman med nederländska Callhosted

Med målet att växa sina molntjänster internationellt går Dstny nu samman med nederländska Callosted. Bolagen räknar med synergieffekter i kunskapsutbyten, drift av lösningar och utveckling av nya tjänster. Dstny är i dag den största operatörsoberoende UCaas-leverantören, uc som en tjänst, på den nordiska marknaden. Förvärvet av nederländska Callhosted är ett viktigt steg i satsningen kring att vara den mest attraktiva wholesale-partnern på den europeiska marknaden. Callhosted är i dag en etablerad Cloud Communications-aktör i hemlandet.