https://www.dstny.se/app/uploads/ms-teams-deparments.jpg

Hur olika avdelningar kan använda MS Teams

MS Teams har varit otroligt populärt den senaste tiden, och det är inte förvånande eftersom det verkligen har förmågan att bryta barriärer mellan olika avdelningar för att skapa bättre samarbete och kommunikation. Du kan i stort sett göra vad som helst i Microsoft Teams, oavsett om du håller ett möte, organiserar ditt teams aktiviteter eller med vår integration – göra det till ett fullfjädrat telefonisystem. Teams är också bra i det faktum att du kan skräddarsy tjänsten för att möta olika avdelningsbehov med lämpliga integrationer och appar. Ditt supportteam kan integrera med populära helpdesk-system, din ekonomiavdelning kan bygga säkra kanaler för sitt arbete, och ditt marknadsföringsteam kan enkelt arbeta med externa partners. I det här inlägget tittar vi närmare på hur olika avdelningar kan dra nytta av tjänsten.

MS Teams for Säljteam

Medan säljteam har olika typer av uppgifter som vanligtvis är svåra att sätta under ett tak, kan Teams faktiskt fungera som ett allt i ett nav för ditt säljteam. Här kan de samarbeta, rapportera och planera allt på ett ställe för att nå försäljningsmål. De kan till exempel anpassa sina kanaler specifikt för försäljning genom att planera, schemalägga sina återkommande affärsrapporter, dela dokument och förslag och ställa in RSS-flöde för kunduppdateringar.

MS Teams for the sales team

MS Teams för marknadsteam

Som del i marknadsteamet vet jag hur viktigt det är att effektivt samarbeta med både interna och externa parter. Tjänsten tillåter dig inte bara att organisera hela ditt team och alla dess aktiviteter. Men du kan också bjuda in externa partners som du kan arbeta med för olika projekt. När vi till exempel arbetar med tredjepartsleverantörer gör Teams det enkelt att bjuda in dem till möten, organisera uppgifter och dela filer. Som nämnts ovan kan Teams också anpassas för att möta olika avdelningars behov, och här med appar som evenemangsplanering eller reklam. Du kan till exempel lägga till; viktiga notifikationer, google analytics, creative moln, sociala medier etc. Du kan också skapa och lagra dina marknadsföringstillgångar här, såsom tunga designfiler.

Marknadsföring

MS Teams för HR-team

När du öppnar för en ny tjänst kan de otaliga mängder CV som kommer in vara svåra att organisera och dela med dig av dina HR-kollegor. Med Teams kan du hantera rekrytering genom att dela CV och intervjuanteckningar, allt för att hålla koll på kandidater. När en kandidat sedan är vald, kan de också dela nya medarbetardokument och sätta upp en plan för effektiv onboarding. Men det slutar inte vid anställning, med Teams kan HR-avdelningen skapa ett nav för resten av företaget. Ett nav där alla enkelt kan komma åt företagspolicyer, fylla i enkäter och delta i utbildningar genom videokonferens.

HR teams

MS Teams för supportteam

Det är ingen överraskning att detta är bra för support. Detta beror främst på dess stora bibliotek med integrationer inklusive helpdesk-lösningar. Idag har den till exempel stöd för Zendesk som vi är stora fans av här på Dstny. Detta gör att vårt supportteam kan få meddelanden direkt i verktyget när nya ärenden eller frågor dyker upp. Därefter kan vårat supportteam enkelt planera, organisera och kommunicera för att effektivt lösa ärendet. Med vår integration kan du dessutom få alla avancerade växelfunktioner som ditt supportteam behöver direkt i Teams. Detta gör att det kan bli ett verkligt kraftfullt verktyg som uppfyller alla dina supportteams olika behov.

Ssupport teams

Teams Telephony

Kombinera Microsoft Teams med vår telefonilösning på kontoret. Vi erbjuder fullständig integration av vår molnväxel till Microsoft Teams, där du kan välja mellan ett brett utbud av våra tjänster. Med vår integrering kan du till exempel ställa in Samtals-ID, skicka SMS, hantera svarsgrupper, ställa in din röstbrevlåda och ändra din närvaro. Allt bidrar till en komplett tjänst som är helt molnbaserad.

Här kan du läsa mer om Teams Telephony!