Man blir ombedd att knappa in sitt telefonnummer så att återuppringningen kan ske. Numret du knappar in hanteras självklart med sekretess och lämnas inte ut till någon extern part. Har du dock ett hemligt nummer som du inte vill ge ut så fungerar tyvärr inte tjänsten.
TeleQ Callback

Skräddarsydd för ditt företag
TeleQ skapar rätt förutsättningar för att ge kunden ett professionellt bemötande. Genom att ge systemet företagets arbetsschema räknar TeleQ ut när det finns möjlighet att betjäna det inkommande samtalet och schemalägger en återuppringning. Vi anpassar funktionen efter era behov och önskemål. Självklart tar vi hänsyn till arbetsschema, tillgänglig personal och samtalsbelastning.
Så här fungerar det
TeleQ Callback tar emot samtalen och ber den som ringer att knappa eller läsa in sitt telefonnummer. Baserat på antalet inkommande samtal, deras genomsnittliga längd och antalet handläggare räknar TeleQ Callback ut en schemalagd återuppringning och ger besked på en ungefärlig tid till den som ringer in. Du som handläggare ser alla samtal på din skärm och kan på så sätt ringa upp på utsatt tid. Dina kunder slipper därför vänta i långa telefonköer och ni sköter er företagstelefoni på ett proffsigt sätt.
Din plats i kön är 42, vill du istället bli uppringd tryck 1
Inga missade samtal
Spara tid
Bättre kundbemötande

Effektivare kundbemötande
Du kan välja att spela in egna hälsningsmeddelanden för att ge kunden ett personligt bemötande. För att få ännu mer insikter om hur samtalsbelastningen förändras och hitta tydliga mönster kan ni välja att integrera ett analysverktyg med tjänsten.
TeleQ Callback har funktionerna:
- Tidsangiven återuppringningsfunktion
- Anropsnummer
- Rapport- och statistikfunktion
- 1 handläggarplats
- TeleQ Webbokning där ni kan boka videomöte och telefontid direkt via webben
TeleQ Callback Plus har funktionerna
- Tidsangiven återuppringningsfunktion
- Anropsnummer
- Rapport- och statistikfunktion
- 2 handläggarplatser
- TeleQ Identifiering genom personnummer, journalkoppling (t.ex. TakeCare), nummerpresentation, automatiskt a-nummer (bli uppringd på det nummer du ringer från)
- TeleQ Kategorisering som prioriterar samtal enligt schema
- Kompetensstyrning av samtal
- Röstbrevlåda plus
- Röstmeddelande
- TeleQ Webbokning där ni kan boka videomöte och telefontid direkt via webben
Vanliga frågor om TeleQ Callback
Du erbjuds en tid för återuppringning, funkar denna tiden inte för dig kan du välja att neka tiden varpå du erbjuds en ny tid. Du kan alltså inte välja tid helt fritt men du kan välja att neka en tid du vet att du inte kan ta emot samtalet.
Om återuppringningar blir obesvarade ligger de kvar i TeleQ callback, agenterna kan då göra noteringar i anteckningsfältet och eventuellt testa att ringa upp igen en senare tid.
TeleQ Callback används flitigt av vårdcentraler och tandläkare då de har ett högt antal inringande samtal under en kortare tid. Andra företag som ofta använder tjänsten är bilverkstäder och liknande organisationer som har svårt att vara tillgängliga för att ta emot samtal under hela arbetsdagen.
Man kan välja att skapa olika köer i TeleQ, exempelvis en kö för recept, en kö för BVC osv. Agenterna loggar sedan in i gränssnittet och väljer vilka typer av ärenden de vill jobba med. På så sätt kan man styra så rätt agenter tar hand om rätt frågor.