Omnichannel

Omnichannel

Om vi börjar med själva definitionen av ordet så betyder omni ”alla”, och channel betyder så klart ”kanal”. Omnichannel översätts ibland direkt till svenska och blir då ”omnikanal”.

Om man använder sig av en omnichannel-lösning ger det kunden en integrerad och sömlös upplevelse över alla ens kanaler och kontaktpunkter. Alla kanaler är uppkopplade, fungerar på ett konsekvent sätt och hela kundsupportteamet har tillgång till samma kundinformation. Agenterna behöver inte byta från en kanal till en annan eftersom alla kanaler är anslutna, så informationen på en kanal delas på alla andra kanaler och agenter kan få tillgång till kundinformation i realtid.

Omnichannel är just kundfokuserat, vilket innebär att du ser upplevelsen genom din kunds ögon och jobbar med kundupplevelsen över alla kanaler för det ska vara så smidigt som möjligt att vara kund och få bästa möjliga service.

Vill du veta mer om Dstnys omnichannel-lösning? Klicka här.