Affärsregler - Byte av återförsäljare eller säljare
Vid byte av återförsäljare eller säljare.
- Om slutkund skulle vilja byta återförsäljare måste de skicka in sin förfrågan till Dstny. De behöver fylla i en fullmakt, som finns i MySales under mappen Fullmakter här
- Partner Account Manager (PAM) behöver informera Head of Sales om att kund ska flyttas med tydlig motivering. Om förfrågan godkänns av Head of Sales sätter därefter PAM upp en kommunikationsplan till berörda parter.
- PAM behöver informera via mail till faktura@dstny.se och pbs@dstny.se att slutkunden ska få en ny återförsäljare.
- Har kunden avtalstid kvar så taggas kunden inte om i MyBilling för att inte störa ersättningar till återförsäljare.
- Dstny ändrar access så att ny återförsäljare kommer åt slutkunden i MyAdmin.
- Slutkund informeras av PAM att de framgångsrikt har bytt återförsäljare.
Vid omförhandling.
- Omförhandling får tidigast ske 6 månader innan avtalet löper ut.
- ÅF/säljare som är taggad på kunden har ensamrätt om att omförhandla med kunden fram till 3 månader innan avtalet löper ut (månad 6, 5, 4). Det innebär att ÅF/säljare har 3 månader på sig att omförhandla avtalet. Om ÅF/säljare inte har omförhandlat med kunden under denna period öppnas möjligheten upp för andra ÅF/säljare att omförhandla.
- Nytt pris för kund gäller direkt om inget annat är tydligt avtalat. Om annat är avtalat gäller kontraktet.
- I de lägen där nytt pris gäller direkt, kommer provisionen dras av för samma antal månader som det finns bindningstid kvar på tidigare kontrakt.
- Målsättningen är att nya avtalet ska gälla från dagen för installation/månads-bryt för att det ska bli tydligt för kund vid fakturering.