Retail

Tillsammans med företag aktiva inom retail har vi på Dstny arbetat fram en lösning specialanpassad för just denna bransch.

 

Service och tillgänglighet

Med höga krav på tillgänglighet och god service behöver företag som jobbar med retail en kommunikationsplattform som är konsekvent överallt; i fysiska butiker, webbutiker, på huvudkontor och på lager. Tillsammans med företag aktiva inom denna bransch har vi på Dstny arbetat fram en lösning specialanpassad för retail.

Efter övergången till Dstny har vi inte bara full kontroll på kostnaderna utan också ett fantastiskt flexibelt system med hela koncernens telefoni knuten till samma växel. Med Dstnys personliga engagemang under implementation gick övergången mycket smidigt. Varma rekommendationer.
Fredrik Rubne - IT-chef
MQ
retail

Snabbt och lätthanterligt

För att kunna driva ett framgångsrikt retail-företag krävs mer än bara fantastiska produkter. Idag krävs även en service utöver det vanliga för att konkurrera på marknaden. Företag behöver även ta del av fördelarna och vara proaktiva när det kommer till att applicera nya teknologiska lösningar. På så sätt kan man effektivisera kundhantering utan att tumma på kvalitén.

Effektivisera kommunikation inom retail

I fysiska butiker är tempot ofta väldigt högt och personal behöver fokusera på de kunder som befinner sig där. Därför kan det vara bra att reducera antalet linjer till fysiska butiker men ändå behålla servicenivån genom att styra samtal till administrativa kontor genom en noggrann uppsättning av växeln samt tydliga IVR-träd.

För försäljning online kan det vara viktigare att ge kunden ett brett spektrum av möjligheter att kontakta företaget. Där finns mängder av tekniska lösningar som kan möjliggöra en enkel kontaktväg för kunden. Oavsett vilket behöver personal inom retail, både online och i fysiska butiker, kunna ge snabb service. De behöver ett lätthanterligt och intuitivt system som fungerar felfritt över alla kanaler.

answering_service

Alltid tillgänglig med Svarsservice

Driver du butik, både online och fysisk, har du höga krav att vara tillgänglig för dina kunder, något som kan innebära problem vid utbildningsdagar och liknande. Dessutom vill man undvika att kunden får vänta för länge på svar när de ringer in, även om belastningen är hög.

Då kan en svarsservice komma väl till pass. Detta är en tjänst som hjälper ditt företag att svara på samtal när ni inte hinner eller kan. Välj om alla samtal eller bara vissa ska slussas vidare. Dessutom finns prisplaner där ni enbart betalar för de samtal som svarsservice tar emot vilket gör att de månader ni inte använder tjänsten kostar det heller ingenting.

 
web callback

Kort kontaktväg med Web Callback

För dig med någon typ av butik online är det väldigt viktigt att göra det enkelt för dina kunder att kontakta dig. Svåra kontaktvägar gör att kunder tröttnar och i värsta fall söker sig till en konkurrent.

Vår tjänst Web Callback hjälper dina kunder att enkelt komma i kontakt med ditt företag. Genom en så kallad widget på er hemsida kan kunden enkelt lämna sitt telefonnummer samt välja om de vill bli uppringda så snart som möjligt eller på en senare tid. I systemet väljer ni sedan om uppringningen ska ske manuellt där agenten får en notis om uppringningen eller om allt ska ske automatiskt. Detta är en tjänst som kortar ner kontaktvägarna för era kunder på ett enkelt och smidigt sätt.

Många fler kringtjänster

Utöver de ovan nämnda tjänsterna har vi flertalet nyttiga kringtjänster anpassade för retail-företags telefonilösningar. Vill du veta mer om vad vi på Dstny kan göra för att effektivisera din kundservice och kundhantering? Fyll i formuläret nedan så kontaktar någon av våra kunniga rådgivare dig.

Kom i kontakt med oss

Våra kompetenta säljare hör gärna av sig till dig och hjälper till med just dina utmaningar, eller så kan du ringa till 010-410 51 30 för att prata med en rådgivare direkt.

Klicka här för att komma till support istället.