Teams – Enkelt med Dstny

På Dstny har vi tagit fram tre olika Teams-lösningar för att kunna möta just dina behov – Teams Connect Telefoni, Teams Connect Linjestatus eller Teams Operator Connect.

Varför ska man ha sin telefoni i Teams?

MS Teams är en plattform som underlättar samarbeten, där du får allting samlat. Genom att integrera vår telefonitjänst med Teams så slipper ni krångel med att öppna olika applikationer för att använda olika funktioner.

Kommunicera effektivt

Se till att du och dina kollegor kommunicerar effektivt via videomöten, chattar, telefonsamtal och online-möten.

Samarbeta bättre

Samarbeta i Office 365’s inbyggda applikationer så som Excel, Word och PowerPoint.

Allt i samma gränssnitt

Genom att få in er företagstelefoni i Teams kan ni hantera fler viktiga funktioner i ett och samma gränssnitt.

Samarbeta enkelt med Microsoft Teams

Samarbeta enkelt med Microsoft Teams

När du och dina kollegor kan samarbeta på ett problemfritt och sömlöst sätt förbättras förutsättningarna för att mål uppnås och nya idéer blir verklighet. Microsoft Teams är ett samarbetsverktyg och en plattform för chatt, videomöten, fildelning och samtal. Genom Teams förs kollegors arbete samman och möjliggör samarbete, oavsett om ni alla sitter på samma kontor, arbetar hemifrån eller reser runt i världen.

Vill du veta mer om hur du kan optimera kommunikationen med Microsoft Teams oavsett om du väljer Dstnys plattform eller att helt och hållet att arbeta i Microsoft Teams har vi en lösning för dig. Kontakta oss så berättar vi mer!

Se vår demofilm

Vill du se hur Teams fungerar med Dstny? Fyll i formuläret för att få tillgång till vår demofilm!

Växeltjänster direkt i Teams

Växeltjänster direkt i Teams

Kombinera Microsoft Teams med våra ledande växeltjänster i molnet. Vi erbjuder en full integration av vår växellösning mot Teams där du kan nyttja våra växeltjänster, alltifrån vanliga svarsgrupper till mer avancerade funktioner såsom knappvalsmenyer, telefonistfunktioner med mera. Det hela skapar en komplett tjänst som är helt molnbaserad.

Helt operatörsoberoende integration

Vår Teamslösning ger dig full mobil integration, precis som hos våra övriga tjänster, där du väljer fritt mellan Sveriges olika mobiloperatörer. Vi är helt operatörsoberoende vilket gör oss helt unika i Sverige. Hos oss väljer du fritt vilken mobiloperatör du vill använda. Oavsett vilken du väljer är du helt integrerad med både Microsoft Teams och övriga växelfunktioner.

Ring ut och ta emot samtal

Ring ut och ta emot samtal

Med vår integration mot MS Teams kan du både ringa ut och ta emot samtal. Tjänsten är pålitlig och ljudet har bra kvalité. Du kan välja att ringa direkt från Teams-appen i din telefon eller på din dator. Eftersom tjänsten är helt integrerad med vår växel kan du nyttja växelfunktioner som vanligt. Du kan även använda andra avancerade funktioner så som knappvalsmenyer.

Hantera er telefoni direkt i Teams med ett användarvänligt gränssnitt

Genom att slippa byta mellan olika system så får du som användare en enklare arbetsdag. Dessutom kan du spara en hel del tid. Därför har vi byggt in några av de vanligaste växelfunktionerna i Teams gränssnitt.

Samtals-ID och SMS

Samtals-ID och SMS

Vilket nummer du ringer ut på kan avgöra om personen du försöker nå svarar eller ej. Ibland vill man ringa ut från sitt mobilnummer, ibland vill man visa sitt fastnätsnummer och ibland är det bäst att visa ett gruppnummer. Med vår Teams-integration kan du välja vilket samtals-ID du vill visa när du ringer ut. Du kan även skicka SMS direkt från Teams-gränssnittet genom några enkla knapptryck.

Svarsgrupper och röstmeddelanden

Du kan se de svarsgrupper du tillhör och hur många som är inloggade i respektive grupp, direkt i gränssnittet. Du kan logga in och ur dig själv de olika grupperna med ett knapptryck. Med Teams-integrationen kan du även lyssna på, ladda ner och slänga röstmeddelanden i Teams.

Styr din hänvisning via Teams

Styr din hänvisning via Teams

Den hänvisning du väljer i Teams styr i sin tur vilken hänvisning du har i resten av växelsystemet. Sätter du dig som upptagen i Teams blir du även satt som upptagen i din Softphone eller mobilapp. Du kan även själv välja vilken hänvisningsstatus du ska få i växeln när du ändrar status i Teams. På så sätt säkerställer du att du alltid har rätt hänvisning, i alla system, oavsett var du jobbar.

Välj enhet - Teams på valfri enhet

Välj enhet - Teams på valfri enhet

Teams är en tjänst skapad av Microsoft men detta betyder absolut inte att du låst till att använda en specifik enhet ämnad för just Microsoft. Du kan ansluta till Teams oavsett vilken enhet du väljer att använda. Anslut från en iPhone, iPad, Android, PC eller Mac.

Full flexibilitet med er telefoni i Microsoft Teams

Med vår lösning kan du välja vilka användare som ska ha Teams. Om ni har vissa användare som inte använder Teams, så kan vi ändå integrera även dessa i lösningen. De användarna kan använda våra egna tjänster som vår Softphone, Mobilapp eller bordstelefon.

Rätt Teams-licens

Rätt Teams-licens

Vilken licens krävs för att integrera Teams med Dstny?

För att integrationen ska fungera så behöver användarna en tjänst i Microsoft med Teams. Någon av nedan licenser behövs:

  • Microsoft 365 Business Basic
  • Microsoft 365 Business Standard
  • Microsoft 365 Business Premium

För Enterprise:

  • Office 365 E1
  • Office 365 E3
  • Office 365 E5

För telefoni behövs Microsoft Teams Phone Standard-licens till samtliga ovan utom E5 där det ingår.

Rätt status i alla lägen

Rätt status i alla lägen

Teams Connect Linjestatus är vår lite enklare lösning för den som inte behöver den fullfjädrade Teams-integrationen.

Med Teams Connect Linjestatus får du tillgång till vår Teams-app Teams Connect. Du svarar fortfarande på samtal i din mobil eller Softphone, men med appen installerad kan du sätta mappningen och linjestatusen. Detta gör att du alltid visar rätt status i både växel och Teams, vilket underlättar för de kollegor och kunder som vill få tag i dig.

Kanske har inte alla anställda användning av hela Teams-paketet, eller så vill ni testa på Teams litegrann innan ni tar steget fullt ut – då passar Teams Connect Linjestatus utmärkt!

Sugen på att testa på Teams Connect Linjestatus? Nu kan du göra det helt kostnadsfritt genom att kontakta oss:

Varför ska man ha Operator Connect?

Smidigt

Med telefoni i Teams samlas all kommunikation på samma ställe. Det är en smidig lösning, inte minst för hybrid-
medarbetaren.

Enkelt

Hantering och tilldelning av nummer görs enkelt i Teams admin. Det finns ingen lång uppstarts-
sträcka, utan du kommer igång snabbt och spar därmed tid.

Prisvärt

Med Dstny som operatör i Operator Connect ringer du externt från Teams till mycket konkurrens-
kraftiga priser.

Säkert

Med Microsoft Teams får du en säker produkt och leverantör som företag över hela världen förlitar sig på när det gäller exempelvis hantering av kund- och personaldata.

Operator Connect

Operator Connect

Operator Connect kan ses som nästa steg i utvecklingen av Direct Routing as a Service (DRaaS). Det är ett mer certifierat sätt att leverera extern telefoni till Teams på, och Dstny har nu blivit en av de få godkända leverantörerna av Microsoft som får göra just detta.

Med Operator Connect kan du som administratör själv gå in och konfigurera, hantera nummer och tilldela användare direkt i Teams adminportal, vilket gör det enkelt att komma igång.

För att komma igång med Operator Connect, boka ett möte med oss idag!

Vanliga frågor om Teams

Kan jag behålla min nuvarande mobiloperatör?

Du kan självklart behålla din nuvarande mobiloperatör när du använder vår integration med Teams, vi är helt operatörsoberoende och hjälper dig att integrera tjänsten oavsett vilken operatör du använder.

Fungerar Microsoft Teams på iPhone och Mac?

Microsoft Teams fungerar absolut på iPhone och Mac. Faktum är att tjänsten fungerar i de flesta operativsystem och plattformar oberoende av vilken typ av enhet man använder.

Kan man se linjestatus när man ringer via Teams?

Ja, om man ringer in till en Teamsanvändare på fastnätsnumret och samtalet besvaras i Teamsklient kan övriga kollegor se detta både i växeln och i Teams.

Kan jag använda IVR, ACD-grupper och liknande i mitt Teams-system?

IVR och ACD-grupper fungerar i integrationen. Du kan använda alla Dstnys växelfunktioner i ditt Teams-system.

Behöver jag själv konfigurera något för att få integrationen med Microsoft Teams att fungera?

Eftersom vi på Dstny inte har kontroll över ditt företags Office365-miljö måste någon på ditt företag göra konfigurationen som behövs.

Vilken licens behövs för att integrera telefonin med Teams?

För att integrationen ska fungera så behövs Microsoft Business Voice tillsammans med någon av Microsofts följande Teams-licenser:

  • Office 365 Business Basic
  • Office 365 Business Standard
  • Microsoft 365 Business Premium
  • Office 365 E1
  • Office 365 E3
  • Office 365 F1
  • Microsoft 365 A1
  • Microsoft 365 A3
  • Microsoft 365 E3

Detta gäller upp till 300 användare, efter det så krävs Microsofts Enterprise-avtal.

Kan jag spela in samtal med Teams?

I Dstnys integration med Microsoft Teams fungerar samtalsinspelning.

Behöver alla våra medarbetare vara integrerade med Teams?

Nej, alla medarbetare behöver inte vara integrerade för att tjänsten ska fungera. Vissa kan ha Teams och andra kan ringa via Dstnys egna telefoniklienter. Det här bestämmer du helt själv.

Hur ser jag vilken licens jag har i Teams?

Det är enkelt att själv gå in och kolla vilken licens man har i teams. Väl inne i Teams klickar du på Mitt Konto. Under Prenumerationer ser man sedan den licensform man har aktiverad.

Kan jag hitta alla mina Outlook-kontakter i Teams?

Teams kan leta bland dina Outlook-kontakter när du ska, exempelvis skicka ett SMS via integrationen. Detta förutsatt att du beviljat de rättigheterna i Teams. Men eftersom Teams använder sig av telefonnummer så kommer enbart de Outlook-kontakter som har ett telefonnummer att synas när du söker i Teams-gränssnittet.

Låt oss kontakta dig

Våra kompetenta säljare hör gärna av sig till dig och hjälper till med just dina utmaningar eller ring till 010-410 51 30 för att prata med en rådgivare direkt.