Växel

Om du inte hittar svaret på din fråga här så är du varmt välkommen att kontakta oss:

support@dstny.se
Stockholm: +468-120 100 50
Göteborg: +467- 71 720 720

Knappval för röstbrevlådan

Det finns många alternativ tillgängliga när du ringer upp din röstbrevlåda. I PDFen ser du vilka knappar du ska välja för att nå rätt funktion.


Röstbrevlåda_knappmeny

Hur spelar jag in ett nytt välkomstmeddelande till växeln?

För att spela in en ny ljudfil kan man:

Ringa 08-120 100 64 och följa rösten, spela in röstmeddelandet och sedan lägga på för att avsluta inspelningen. Därefter skickar vi ut filen till er för avlyssning.

Eller:

Logga in på Mina sidor, välj Administratörsvy och därefter Organisation och Röstmeddelanden. Här kommer ni se alla era ljudfiler och tar ni er längst ned på sidan kommer ni till ”Nytt röstmeddelande” – Tryck där så kommer ni hit:

Hur ändrar jag växelns öppettider?

För att förändra öppettider i svarsgrupper/distributionsgrupper behöver man surfa in på MyAdmin, vår Self Service portal. Du måste vara administratör för er växel för att kunna nå denna portal.

I vårt Help Center hittar du en guide över hur du gör själva ändringen i MyAdmin. Du hittar guiden här.

 

Jag har glömt mitt lösenord/användarnamn till Dstny, hur gör jag nu?

För att återställa endast ditt lösenord kan du öppna nedan länk som leder till en PDF och följa stegen.

https://www.dstny.se/app/uploads/softphone_glomt_losenord.pdf

Du kan även alltid höra med den eller de som är admin för er växel. De kan nämligen se ditt användarnamn i MyAdmin. De kan inte se ditt lösenord men de kan byta det till ett annat, åt dig.

Senast ändrat aug 2022

Behöver jag ha två separata röstbrevlådor?

I en mobil växel har du som standard två röstbrevlådor, en på ditt mobilabonnemang och en som hör ihop med ditt fasta telefonnummer. Det kan lätt bli förvirrande och irriterande. Med Dstny kan du välja att endast använda en röstbrevlåda till båda dina nummer oavsett vilken operatör du har på mobilen. Det ger även möjlighet att spela upp dina hänvisningar för de som ringer in även när de ringer på ditt mobilnummer.

Dstnys support hjälper dig med att göra inställningarna som krävs för att endast använda en röstbrevlåda.
Kontakta Dstnys support här.

Hur kommer jag igång med min röstbrevlåda?

Din röstbrevlåda når du genom att ringa till 555 (Softphone och IP-telefoner) eller ert nya röstbrevlådenummer (Dstny Mobil). Är du osäker på vilket ert röstbrevlådenummer är kontaktar du administratören på ert företag.

Första gången du ringer till din röstbrevlåda, eller om du inte har några nya meddelanden, kommer du mötas av en röst som beskriver menyn och vad de olika knappvalen innebär.

Hur hänvisar jag mig i Dstnys olika verktyg?

Hänvisningen görs med ett enkelt knapptryck i en grafisk vy. Möjlighet finns även att hänvisa sig genom tonval där man ringer 556 och får 9 stycken val upplästa. T.ex. tryck 1 för möte och tryck 0 för tillgänglig.

Vilka IP telefoner supportrar Dstny?

Telefoner köpta av Dstny är förkonfigurerade att fungera med den användare som telefonen är beställd för.

Modeller vi har support för är:

  • Snom 300- och 700 serien

  • Mitels fasta telefoner i 68xx serien

  • Gigaset, N510 IP Pro, N720 IP

  • Snom Meeting point

Hur ringer jag via wifi?

Du behöver kontakta Dstnys support i god tid innan du vill använda funktionaliteten för att få rätt regler på din användare. Att ta emot samtal över wifi räknas som ett softphone-samtal i ringreglerna på användaren i växeln. För att kunna aktivera tjänsten krävs det att du har både mobil- och softphonelicens.

I appen kan du välja att ringa över Wi-Fi vilket gör att du kan spara mycket pengar om du framförallt befinner dig utomlands. Aktiveringen är mycket simpel och görs direkt i appen. Hur man gör det skiljer sig en aning beroende på om du har en iOS- eller Androidenhet.

Iphone

Öppna Dstny-appen, svep höger så att du får fram inställningar.

Välj ”Endast Voip” och Logga in.

Nu är du redo att ringa via Wi-Fi, det enda kravet är att du ringer direkt genom appen.

Android

Öppna Dstny-appen, svep höger så att du får fram inställningar. Välj VoIP-läge:

Välj därefter ”Endast Wifi” och tryck Logga in, så är du igång.

Säkerställ att det fungerar genom att sätta din telefon på flygplansläge med Wi-Fi på och prova att ringa ett samtal.

Hur kopplar jag samtal med Dstnys app?

Med appen kan du välja om du vill koppla samtal bevakat eller direkt. När du har ett pågående samtal går du in i Dstny-appen och väljer den person i din kontaktlista som du vill koppla samtal till. Väl inne på kontakten får du valmöjlighet att koppla direkt eller övervakat.