Vård och omsorg

Effektivisera kommunikationen, både internt och med patienter, med hjälp av en telefonilösning som är anpassad för vård och omsorg.

 
cloud_telephony

Telefoni med vård och omsorg i fokus

Tillsammans med flera vårdorganisationer har Dstny tagit fram en telefonilösning som är skräddarsydd för företag och organisationer som jobbar med vård och omsorg. En lösning som har ett stort fokus på säkerhet och pålitlighet. Detta innefattar både medarbetares och patienters säkerhet men även säkerhet att uppfylla GDPR-krav. Lösningen är även uppbyggd för att stärka upp den externa och interna kommunikationen för att uppfylla IVOs krav på effektiv kommunikation.

Visst kan man ha en växel via Telenor eller Telia, men det är risk att det tar lång tid att få hjälp om det behövs. Dstnys support är snabb och att vi har en fast kontaktperson är effektivt. De vet hur vi funkar och hur vi vill ha det.
Veronica Thuring
Falck Healthcare
Vi upplever samarbetet med Dstny som mycket bra. Den lösning Dstny presenterade för oss på Access Rehab var jämförelsevis den bästa med bakgrund av vår kommande expansion. Vi har fått snabb hjälp gällande de frågor som har uppstått och upplever Dstny som personliga och engagerade.
Andreas Bjurman - VD
Access Rehab

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inspektionen för vård och omsorg, även kallad IVO, utövar tillsyn över vården. IVO är en myndighet tillsatt av staten och ansvarar för bland annat tillsyn av sjukvårdspersonal och hälsopersonal. En aspekt som IVO kollar på är eventuella kommunikationsbrister i vården.

healthcare

IVO och kommunikationsbrister i vården

I IVOs egna dokumentering kring brister i kommunikationen inom vården kan man läsa om vikten av att kommunikationen, så som telefonsamtal och hantering av dokument, ska fungera problemfritt mellan olika personalkategorier, patienter och anhöriga.

Enligt IVO är möjligheten att kunna dela information mellan olika aktörer en mycket viktig del i en kunskapsintensiv bransch. Detta gäller alla personalkategorier, huvudmän, patienter och anhöriga. Måluppfyllelser kan endast nås när informationsöverföring och kommunikation fungerar på ett effektivt sätt. Flertalet gånger har åtgärdsinsatser begärts av IVO för att införskaffa exempelvis nya IT-lösningar.

Även om vården har stora krav på att rapportera via journal är det talade ordet väldigt viktigt när det kommer till överföring av viktig information mellan avdelningar angående speciella fall och iakttagelser.

skalbar växel

En skalbar molnbaserad växel

Med en molnbaserad växel behöver ni inte investera i dyr hårdvara eller avsätta dyrbar lokalyta för att inhysa växeln. Oavsett om ni väljer att jobba främst med bordstelefoner, softphones (telefoner installerade i datorn) eller mobila anknytningar så är alla dessa lösningar användarvänliga och lätta att installera. Ni kan enkelt själva göra ändringar i er växel eller ringa vår tekniska support för att få hjälp.

Dessutom är det lätt att öka och minska antalet användare, tjänsteutbud och prisplaner efter era behov. Något som är perfekt om ni exempelvis får in många nya medarbetare över sommaren eller tar in personer som gör sin praktik hos er. Sker stora förändringar i er personalstyrka kan ni välja att integrera växeln med vår tjänst AD-koppling eller HR systems för att på ett smidigt sätt alltid hålla växeln uppdaterad med den senaste informationen.

Operatörsoberoende

Har ni olika behov kring val av av operatör beroende på vart era olika faciliteter är belägna runt om i landet? Det utgör inga problem då vi är helt operatörsoberoende. Ni kan därför enkelt byta, behålla eller blanda operatörer så som passar er bäst.

virtual_phone_q-1

Låt en bot hålla patienters plats i telefonkön

Inom vård och omsorg kan det tidvis vara svårt att hantera antalet inkommande samtal. Istället sätts patienter i långa telefonköer. Genom vår tjänst, Virtual Phone Q, kan en bot hålla deras plats i telefonkön för att koppla samman agent och patient vid rätt tillfälle.

answering_service

Svarsservice

För organisationer och företag som jobbar med vård och omsorg är vikten av att kunna vara tillgänglig att svara på samtal och larm överhängande. Med en integrerad Svarsservice i er telefonväxel försäkrar ni er om att alla samtal besvaras oavsett tidpunkt på dagen eller belastningsgrad.

Tjänsten är uppbyggd på så sätt att vårdtagaren ska uppleva det som att det är er organisation som svarar. Telefonisten svarar enligt era instruktioner och har tillgång till samma information som ni har i er växel. På så sätt kopplas inte samtal vidare till lediga medarbetare eller avdelningar som inte sitter tillgängliga.

Många fler kringtjänster

Utöver ovan nämnda tjänster har vi mängder av andra kringtjänster som kan effektivisera er patienthantering och kundvård. Vill du veta mer om vad vi på Dstny kan göra för er? Fyll i kontaktformuläret nedan så kontaktar någon av våra kunniga rådgivare dig.

Kom i kontakt med oss

Våra kompetenta säljare hör gärna av sig till dig och hjälper till med just dina utmaningar, eller så kan du ringa till 010-410 51 30 för att prata med en rådgivare direkt.

Klicka här för att komma till support istället.