Voice Agent

Inget samtal lämnas obesvarat. Ingen kund ämnas väntande.

Nästa generations AI-drivna kommunikationsverktyg, tillgängligt dygnet runt, som avlastar personalen, hanterar rutinfrågor och levererar konsekventa svar. Byggt på er egen kunskapsbas för smidiga överlämningar.

AI-assistent-voice-agentpng

Sättet vi kommunicerar har förändrats. Har ditt företag hängt med?

Kunder väntar inte längre i köer. De förväntar sig omedelbara svar – när som helst, på vilken kanal som helst.
Dstny Voice Agent gör det möjligt – genom att kombinera mänsklig dialog med AI-precision och skapa framtidens kundkommunikation.

  • 99.9% drifttid
  • Svar på under en sekund
  • 50+ språk
5371121_timer

Alltid på

Tillgänglig dygnet runt – utan extra personal.
5371343_user

Friktionsfritt

Sömlös växling mellan AI och mänskliga agenter.
5272508_brain

Konsekvent

Varje svar, varje gång – byggt på er kunskapsbas.

AI som fungerar som din bästa förstalinjeagent.

5272508_brain

Kunskapsbas-integration

Byggd på er kunskapsbas för att leverera konsekventa och korrekta svar – varje gång. Sömlös överlämning till rätt person när det behövs.
Ikon - klocka

Avlastning dygnet runt

Hanterar rutinfrågor dygnet runt och frigör ert team så att de kan fokusera på värdeskapande arbete och mer komplexa ärenden.
5274083_message

Webbchatt & samtal

En enhetlig upplevelse över både röstsamtal och webbchatt – med sömlös växling mellan text- och röstinteraktioner.
5371343_user

Smart ärendehantering

Routar automatiskt ärenden till rätt person, skapar tickets via e-post och sparar hela konversationshistoriken.

Anpassad efter ditt företag.

Kundernas behov förändras från timme till timme – nu kan er support göra detsamma. Med fyra flexibla roller anpassar sig Voice Agent alltid efter era behov.

NIGHT AGENT

Personas  (64 x 64 px)
Endast utanför kontorstid

Han­terar samtal utanför ordinarie öppettider enligt tydliga, fördefinierade instruktioner. Tar emot meddelanden, vidarebefordrar dem och kan vid behov koppla till ett journummer.

  • Hantering av samtal endast utanför kontorstid
  • Tar emot och vidarebefordrar meddelanden
  • Kopplar till 1 journummer
  • Begränsad kunskapsbas

RECEPTIONIST

Personas  (64 x 64 px) (1)

Professionell

En professionell receptionist för ert huvudnummer utanför ordinarie öppettider. Följer tydliga instruktioner, tar emot meddelanden och kopplar vidare till rätt avdelning vid behov.

  • Hanterar samtal till huvudnummer
  • Fördefinierade, strikta instruktioner
  • Vidarebefordran av meddelanden
  • Begränsade samtalsscenarier

OVERFLOW AGENT

Personas  (64 x 64 px) (2)

Skalbar

Hanterar supportöverflöd under högbelastade tider. Svarar på frågor utifrån hela kunskapsbasen, tar emot meddelanden och skickar vidare till ärendesystemet via e-post.

  • Endast hantering av supportöverflöd
  • Full åtkomst till kunskapsbasen
  • Integration med ärendesystem via e-post
  • Begränsade samtalsscenarier

SERVICE DESK AGENT

servicedeskagent (1)Fullservice

Huvudagenten för det normala supportflödet. Hanterar alla samtal och webbchattar, använder hela kunskapsbasen och kan behandla upp till 100 samtal per dag och agent.

  • Huvudansvarig supportagent
  • Integration med webbchatt
  • Full åtkomst till kunskapsbasen
  • Upp till 100 samtal per dag

Skapad för varje roll som bygger på kommunikation.

5369780_headphones-simple-1

Customer Success Manager

Missa aldrig en chans att imponera på kunderna – AI Voice Agent levererar omedelbara svar, dygnet runt.
5274391_phone

Receptionist

Varje samtal räknas – AI Voice Agent ser till att inget ärende någonsin missas.
5273914_laptop

Back Office-Koordinator

Minska förseningar och öka effektiviteten – automatisera rutinärenden med AI Voice Agent.
5273039_computer

IT

Styr bort repetitiva ärenden – AI Voice Agent frigör IT så att de kan lösa det som verkligen betyder något.
5275263_user-doctor

Vård & Hälsa

Patienter kan inte vänta – AI Voice Agent bokar, påminner och svarar dygnet runt.
5370457_person

HR-chef

Spara tid från repetitiva frågor – låt AI Voice Agent hantera medarbetarnas ärenden direkt.

Hittade du inte din roll här?

Voice Agent anpassar sig till nästan alla avdelningar eller branscher. Om din roll inte finns med på listan kan vårt team visa dig exakt hur den kan stötta just dina unika behov.
Calls

1. Kunden tar kontakt

Oavsett om det är via telefon eller webbchatt finns Voice Agent alltid tillgänglig och redo att svara direkt.

Translate

2. Välj språk

Kunderna väljer sitt föredragna språk och får en konversation som känns tillgänglig redan från början.

Personas  (64 x 64 px) (8)

3. Rutinförfrågningar lösta

Vanliga frågor – som öppettider eller återställning av lösenord – besvaras direkt med hjälp av er egen kunskapsbas.

Personas  (64 x 64 px) (9)

4. Det komplexa vidarekopplas

Voice Agent kopplar kunden till en människa när det behövs – utan att några detaljer går förlorade.

Personas  (64 x 64 px) (10)

5. Inget går förlorat

Varje konversation, transkription och sammanfattning loggas automatiskt i er e-post eller ert CRM, vilket säkerställer smidig uppföljning och full insyn.

6196041_Security

Säkerhet utan kompromisser

99,99 % drifttid. Garanterat skydd.

Varför lita på tredje parter när du inte behöver?
Vår egenhostade röst-AI levererar omedelbara svarstider, bergsäker drifttid och full kontroll över er data — utan undantag.

Vanliga frågor om Voice Agent

Agenten integreras med er växel och använder AI för att tolka och besvara frågor automatiskt – via samtal, chatt eller webbformulär. Innan Agent börjar besvara samtalen hjälper vi er att instruera hur agent ska besvara samtalen och vilken kunskap agenten har för att besvara frågorna.

Agenten kan användas för både telefonsamtal, webbchatt och i vissa fall även e-postformulär. Den kan enkelt integreras med er nuvarande telefoni- och webblösning.

Ni kan välja mellan flera fördefinierade roller utifrån behov:

  • Night Agent – hanterar samtal utanför kontorstid, t.ex. nätter och helger. 

  • Receptionist – professionell välkomstfunktion som kopplar vidare eller svarar på enkla vanliga frågor.

  • Overflow Agent – fångar upp samtal som annars riskerar att tappas vid hög belastning.

  • Service Desk Agent – specialiserad på att hjälpa till med supportärenden och tekniska frågor.

 

Ja. agenten tränas och konfigureras efter era rutiner. Vi hjälper er med välkomstfras, vilken röst och ton agent ska ha samt vad agenten ska göra vid specifika situationer.

Vi hjälper er ge agenten den dokumentation som behövs för att besvara frågor, t.ex från era FAQ-sidor, samt eventuella interna guider. Vi hjälper er att strukturera upp informationen och prompta agent korrekt för att ge svar med precision.

Det varierar beroende på vilken agent ni väljer

Om agenten inte hittar ett svar eller om kunden ber om mänsklig hjälp, kan samtalet eller ärendet eskaleras till en mänsklig agent eller loggas i ert CRM/ärendehanteringssystem som ett mail.

Vill du se hur Dstny Voice Agent kan hjälpa ditt företag?

Tryck på knappen för att boka en demo för att få en skräddarsydd genomgång och svar på dina frågor