Blogg

Soluno stärker sin position på svenska marknaden genom förvärv

Soluno stärker sin position på svenska marknaden genom förvärv

Soluno har förvärvat den svenska delen för molnbaserad telefoni från Techstep. Avtalet återspeglar båda företagens ambition att vara ledande inom sina kärnverksamheter. För Soluno innebär det att man marknadsandelsmässigt nu tampas om plats tre inom UCaaS (Unified Communications as a Service). Techstep bygger på samma teknikplattform som Soluno vilket är tryggt för kunderna, som nu … Läs mer

Chatbots: Hur automatiserad FAQ-funktionalitet kan driva din lönsamhet

Chatbots: Hur automatiserad FAQ-funktionalitet kan driva din lönsamhet

För kunden, som är svältfödd på tid, som har en fråga betyder en chatbot att det inte finns något behov av att ringa och sitta i kö för en mänsklig operatör; eller studsas mellan avdelningar på jakt efter en lösning på deras problem. För tjänsteleverantören finns det inget behov av att implementera en dyr och ofta ineffektiv call center-funktion med alla tillhörande, resurskrävande kostnader som konspirerar mot tillväxt på bottenlinjen. I dagens värld som alltid är "on", är den automatiserade chatboten motgiften dygnet runt mot kostsamma, ofta tröga mänskliga kundservicesträvanden.
Destiny erkänd som en ledande europeisk UCaaS-leverantör

Destiny erkänd som en ledande europeisk UCaaS-leverantör

Destiny meddelade idag att de har erkänts som en av de främsta ledarna inom tillväxt och innovation av Frost & Sullivan i UCaaS Frost Radar™-rapporten 2021. Frost Radar är en branschanalys som granskar den europeiska marknaden för Hosted IP och UCaaS. I ett startfält med mer än 120 europeiska industrideltagare identifierade teamet av branschanalytiker 23 … Läs mer