Destiny driver sina europeiska ambitioner med det nya namnet ‘Dstny’

Ny varumärkesidentitet och engagemang som “co-name”-sponsor för det belgiska UCI WorldTour-teamet Lotto-Dstny från 2023 kommer att driva på varumärkeskännedomen för den molnbaserade leverantören av affärskommunikation.

Bryssel den 24 februari 2022 – Destiny tar ett viktigt nästa steg för att förverkliga sina europeiska ambitioner idag. Med “Dstny” lanserar man en ny varumärkesidentitet och logotyp för hela koncernen. Samtidigt meddelar företaget att det kommer att bli den nya “co-name”-sponsorn för det belgiska UCI WorldTour-cykellaget Lotto-Dstny från och med den 1 januari 2023 till åtminstone slutet av 2024.

Med det nya namnet förenar Dstny mer än tio varumärken i koncernen med gemensamma uppdrag, syften och löften. Det nya varumärket symboliserar den europeiska ledarpositionen och drivkraften att påskynda innovation, förbättra kundupplevelsen och attrahera ännu fler talanger, för att leverera molnbaserad affärskommunikation idag och imorgon.

“Denna dag handlar om mycket mer än att bara lansera en ny logotyp och ett nytt namn”, säger vd Daan De Wever. “Under varumärket Dstny slår vi samman alla tjänster och teknologier till tillgängliga värdeerbjudanden för företag, partners och tjänsteleverantörer. Det är vårt uppdrag att göra affärskommunikation så enkel som möjligt för anställda och kunder på både små,  medelstora företag och stora företag.”

Dstny har byggt ett starkt tekniskt ramverk och unik teknisk utvecklingskapacitet de senaste åren och ökar nu innovationshastigheten med Business Communications as-a-service, under ett varumärke.

Pro Cycling som katalysator för varumärkeskännedom i Europa

I sökandet efter den perfekta varumärkesaktiveringen hittade Dstny den idealiska partnern i det belgiska Lotto-cykellaget med en stark matchning i kärnvärden, geografiska marknader och publik.

Som ett snabbt växande företag är det viktigt för Dstny att skapa förtroende och bygga ett starkt varumärke. Dessutom gör detta det lättare att attrahera nya kunder, partners, M&A-utsikter och talang. Dstny väljer därför sina partnerskap mycket noggrant. “Precis som Lotto-cykellaget tror vi på att ge talang varje tillfälle, på vikten av ett starkt partnernätverk och på  mångfald och laganda. Vi delar också ambitionen att spela internationellt från våra belgiska rötter”, förklarar De Wever.

“Pro cycling är också en av de mest populära sporterna i Europa, särskilt på våra kärnmarknader. Den har en stor publik i affärsvärlden bland beslutsfattare, så det ger oss nätverksmöjligheter  och chans att växa ännu snabbare.”

Dstny är den första belgiska Tech Scale-up som stödjer ett belgiskt professionellt cykellag med “co-name”-sponsring. “Vi är mycket stolta över att vara ny medsponsor för det belgiska UCI WorldTour-laget Lotto-Dstny. Vi hoppas också kunna inspirera laget, från vår liknande utgångsposition som “utmanare” på marknaden, att tänka och agera strategiskt-kreativt och “out of the box”. Jag är övertygad om att vi båda kan ta nästa steg i vår utveckling genom att gå samman, avslutar De Wever.

John Lelangue, general manager för cykellaget, är nöjd med ankomsten av Dstny som ny partner. “Vi är mycket nöjda med Dstnys iver och fasta engagemang att vara en del av vårt lag under de kommande två åren så här tidigt på säsongen. Dstny och vårt cykellag är en perfekt match av två belgiska organisationer med internationella ambitioner. Vårt lag går för etappsegrar i Tour de France och vinster i stora klassiker, i år och i framtiden. Att utveckla unga talanger, män och kvinnor, är en del av vårt DNA. Det är därför vi, förutom vårt WorldTeam, även investerar i vårt U23 -utveckling och damlag. Genom detta partnerskap får Dstny en plats i den belgiska cykelsportens framtid och historia.”

Jannie Haek, vd för National Lottery, ser också fram emot att arbeta med den nya partnern. ”Med Dstny delar vi vår belgiska identitet och fokuserar på innovation. Dstny är ett bra exempel på hur belgiska teknikföretag kan växa till starka internationella aktörer. Vi är stolta över att vi på detta sätt kan bidra till att vidareutveckla den framgången. Under alla år har vi haft underbara stunder med cykellaget som vi nu stöttat i 37 år. Vi är glada att vi, tillsammans med Dstny, kan välkomna belgiska talanger i laget igen, helt i linje med lagets filosofi.”

—————–

Om Dstny

Dstny är en ledande europeisk leverantör av molnbaserad affärskommunikation. Företaget strävar efter att förenkla vardagen för mer än 2,2 miljoner användare idag: de interaktiva verktygen i Business Communications levereras som en tjänst och för samman anställda och kunder i alla kommunikationsformat (röst, video, chatt och mer).

Dstny-verktygen är medfött “mobile-first”, lokalt anpassningsbara, lätta att använda och lätta att integrera, för företag, partners och tjänsteleverantörer. Genom att kombinera innovativ teknik med nära relationer med partners och tjänsteleverantörer, och med starka lokala team, kan Dstny leverera bästa möjliga användarupplevelse och göra de senaste applikationerna tillgängliga för företag över hela Europa.

Dstny, med huvudkontor i Bryssel, har 750 anställda i 7 europeiska länder (Belgien, Nederländerna, Frankrike, Tyskland, Sverige, Danmark, Storbritannien) och en årlig omsättning på nästan 190 miljoner euro 2021.

Mer info: www.dstny.com

Om UCI WorldTour team

Lotto-cykellagen är ett känt namn i cykelvärlden. Sedan 1985 har Rikslotteriet kopplat namnet på sitt starka varumärke Lotto, tillsammans med flera andra partners, till det professionella cykellaget. Efter alla dessa år är 2022-laget fortfarande känt för sin anfallsanda, tillgänglighet och investeringar i unga belgiska cykeltalanger. Teamet visar sig varje år på global nivå och vann de största loppen som Tour of Flanders, Paris-Roubaix och många etapper i Tour de France.

Om National Lottery

National Lottery, med sitt starka varumärke Lotto, är en lojal partner till belgisk cykling och har i mer än 37 år betraktats i cykelvärlden som “loppets fartsättare” i alla dess aspekter. Lotto är en stolt partner till många cykelrelaterade projekt inom olika discipliner, såsom bancykling, BMX eller cyclocross, och till olika större och mindre cykellopp på belgisk mark, allt från Tour of Flanders över E3-priset till Lotto Belgien Tour, men även världscupen i Flandern eller Tour-starten i Bryssel 2019. Dessutom investerar det nationella lotteriet inte bara i ett belgiskt WorldTour-lag, utan också i ett damlag och ett lag för ungdomar, i många ungdomar träningsprogram och inramning av cykelevenemang. Lotto tar också sina fans närmre cykling tack vare sitt Captains of Cycling-kooperativ, en unik modell där fans hjälper till att bestämma framtiden för belgisk cykling och får mycket tillbaka. Spelarna, fansen, supportrarna: det här är våra intressenter. Deras erfarenhet av våra varumärken och vårt uppdrag är vår viktigaste avkastning på investeringen. Så vi kan säga med säkerhet: Rikslotteriet och cykling går hand i hand.

 

För mer information:

Veerle Wijsgeer
PR lead Dstny
E-post: veerle.wijsgeer@destiny.eu
Tel: +32495580797

Av Veerle Wijsgeer
PR Destiny

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.