https://www.dstny.se/app/uploads/mark-van-dullink-e1588604166419.jpg

Vår OPEN MIND:ER Mark van Dullink

  1. Namn: Mark van Dullink
  2. Smeknamn: “Markie”
  3. Avdelning: Service Operations, Service Management och Marknadsföring
  4. Roll: Manager

4 snabba

  1. Mjölk eller socker i kaffet? Varken mjölk eller socker, bara kaffe.
  2. Sweatpants or suit? Defintivt båda!
  3. Kontoshund eller kontorskatt? Kontorskatt
  4. Lunchlåda eller lunch ute? Lunch ute

Rollen och Dstny

  1. Vad gör du i din roll? Eftersom jag jobbar i tre olika lager av Dstny Rotterdam, har jag mycket varierande arbete. Serviceverksamhet gör mig ansvarig för välmåendet av mina kollegor som stödjer de olika tjänster vi levererar. Jag gör mitt bästa för att hjälpa dom med sina individuella ambitioner såväl som kompetens och använder dessa för att bidra till organisationens mål. Servicehantering fordrar mig att fokusera på den generella kvalitén av våra tjänster och att använda smarta processer såväl som rapportering (och förbättra där det behövs/om det behövs) för att skapa och upprätthålla stabilitet i avtal på servicenivå gentemot våra kunder. För marknadsföring, sist men inte minst, tar jag hand om den holländska hemsidan för Dstny, grafisk design (online & offline) och andra relaterade kommersiella saker. Det är aldrig en tråkig stund för mig!
  2. Varför började du på Dstny? Efter nästan 13 år i företag, var det dags för mig att byta till ett företag som jag kunde identifiera mig med på en mer personlig nivå. Uppriktig, vågad, utmanande, serviceorienterad och med mer verkställande kraft. Efter 1,5 år kan jag säga att jag verkligen kommit till rätt plats!
  3. Vad är det sjukaste du varit med om på jobbet? Många galna saker händer här, men om jag måste välja är det Dstnys insourcing-program eller Dstny Akademi som vi kallar det. Vi lyckades placera 3 medarbetare på vår lönelista och tog in dem till en av våra partner på heltid. Även om det inte är vår kärnverksamhet tycker vi att det är ett fantastiskt exempel på hur vi erbjuder utvidgade tjänster till våra partner. Det finns många fördelar med att lägga till en sådan typ av tjänst till vår portfolio där ökande av kvalitet av en arbetsrelation mellan organisationer är den största. Vi är väldigt stolta över den framgången! 
  4. Vad ser du mest fram emot i vinter? På tok för mycket! På en personlig nivå är det att hitta ett nytt hus tillsammans med min flickvän Clarie, årliga högtider och såklart de superkalla dagarna som tvingar mig att stanna inne, bli tjock och spela tv-spel (fortfarande PUBG) med mina vänner och familj. Jobbmässigt ser jag fram emot att expandera Dstny Akademi, få en hög poäng genom vårt kundupplevelse-program och att omstarta vår marknadsstrategi för att linjera mer med vårt mål och vision för 2020/2021.
  5. Vad motiverar dig mest på jobbet? Att få jobbet gjort, hjälpa andra, och ta fram smartare processer för att göra liver lite enklare för oss alla. Men mest av allt, att dela skratt varje dag. Jag står fast vid det kända citatet ”En dag utan skratt, är en dag förlorad”.
  6. Favoritkollega? Jag är tacksam för att jag kan arbeta, skratta och uppnå framgång tillsammans. 
  7. Tips till nya på Dstny? Jobba hårt, spela hårt. Låter kliché men det är mentaliteten här nere i Rotterdam.