CRM Connect

Tjänsten CRM Connect söker i era CRM och skickar informationen till alla era enheter anknytna till växeln. Kopplingen ger er viktig information om den inringande kunden redan innan ni har svarat. Något som hjälper er att höja servicegraden och förenklar det dagliga arbetet.
Samla allt på ett ställe

Samla allt på ett ställe

Enklare och mer effektiv kundhantering ger inte bara fler avklarade ärenden utan även nöjdare kunder och medarbetare. Allt för ofta gör vi kostsamma investeringar i nya system utan att utnyttja deras fulla potential. Med Dstnys CRM Connect kan ni garanterat ge era kunder bättre service och slippa eventuellt dubbelarbete eftersom ni får allt samlat på ett och samma ställe.

Omedelbar identifiering med CRM Connect

Omedelbar identifiering med CRM Connect

CRM-kopplingen ser till att ett kundkort visas automatiskt i din webbläsare när en kund ringer eller om du ringer ett utgående samtal. Där kan du se viktig information om kunden, om exempelvis namn, företag, vad deras senaste ärende var och så vidare, redan innan ni har besvarat samtalet. På så sätt blir det enkelt att ge ett bra bemötande och det går snabbt att börja hantera ärendet. Tjänsten skickar även för och efternamn till andra enheter såsom mobil, Softphone, bordstelefon och trådlös telefon ifall du vill inte har tillgång till datorn.

Koppla tjänsten med flera CRM-system och söktjänster

Tjänsten CRM Connect har idag möjlighet att söka i flera CRM, affärssystem och söktjänster. Hur du ett annat system som du skulle vilja få integrerat med tjänsten? Kontakt gärna oss så kan våra tekniker titta närmare på om vi kan lösa det åt er. Vi erbjuder även en anpassad anslutning för CRM som vi ej stödjer.

Ursäkta, vart ringde du ifrån sa du?

Med CRM Connect på plats behöver du aldrig fundera på vem som ringer, ett kundkort med information hämtat från ert CRM-system öppnas automatisk när kunden ringer in. Mobil, softphone, bordstelefon och trådlös telefon visar namn vid samtal ifall du inte skulle sitta vid en dator när det börjar ringa.
Effektivare arbetssätt

Effektivare arbetssätt

Kopplingen förenklar ert arbete tack vare snabb kundidentifiering med en CRM-pop up och att ni får allt samlat på ett och samma ställe.

Nöjdare kunder

Nöjdare kunder

Personligt bemötande, effektivare kundhantering och kortare lösningstid garanterar nöjdare kunder.

Skräddarsydd koppling

Skräddarsydd koppling

Koppla ihop med de mest populära affärssystemen. Önskas koppling som inte redan finns så kan vi hjälpa er med det.

Att ha rätt kundinformation förenklar ditt arbete

Dstny arbetar med företag, inom flera olika branscher, som har sett den positiva effekten av att koppla ihop stödsystem med telefonin. Resultatet är bland annat ökad försäljning, bättre kundvård och nöjdare medarbetare. Ett exempel på lyckade kopplingar är de som har genomförts bland mäklare. Med ihopkopplade mäklarprogram har kunderna uppnått en positiv och mätbar effektivisering.

Några grundläggande funktioner för CRM Connect:

Några grundläggande funktioner för CRM Connect:

  • Notifiering vid samtal
  • Samtalshistorik
  • Nummeruppslagning
  • Kund- och personsökning
  • För och efternamn visas i övrig hårdvara anknutna till växeln

Installera CRM Connect

Har du beställt tjänsten och ska ladda ner den? Här hittar du länkar till installationsfilerna för olika webbläsare:


Behöver du hjälp? Spana in vår snabbguide:

Anpassa din lösning

Anpassa din lösning

Vi har skapat en tjänst som går att anpassa efter ditt företag. Ni kan på egen hand bygga på och uppdatera standardutförandet med de boxar och knappar som ni behöver för att täcka era specifika behov via administratörsportalen MyAdmin. Vill ni själva producera en integration så finns det tydliga guider och dokumentation som stöd. Det går även bra att kontakta oss med önskemål om CRM som ni vill se integrerade. Allt för att CRM Connect ska bli en tjänst som täcker just era behov.

Vanliga frågor om CRM Connect

Vilka CRM-system är kompatibla med tjänsten?

Vi har skapat infrastruktur för att vara kompatibla mot flera olika CRM-system:

  • Afas

  • Custom Connector

  • Exact Online

  • Freshdesk

  • Freshsales

  • Hubspot

  • Lime Rest

  • Lime Webservice

  • Pipedrive

  • Salesforce

  • SuperOffice

  • TOPdesk

  • Upsales

  • Zendesk

  • Zoho

Har du önskemål om andra CRM-system som du vill integrera CRM Connect i? Kontakta en av våra duktiga rådgivare så kikar vi på om det är något vi kan lösa åt er. Du kan även skapa en egen integration med hjälp av våra guider och dokumentation.

Vad menas med CRM-pop up?

Med CRM-pop up menas att en ruta ”poppar” upp. Rutan dyker upp i din webbläsare. I popup-rutan kan du se informationen om personen som ringer, beroende på vilket CRM system tjänsten hämtar information ifrån kan du bl.a skapa nytt ärende, se befintliga ärenden, öppna användare eller företaget i CRM. Varje användare har möjlighet att ställa in hur tjänsten ska bete sig vid inkommande och utgående samtal.

Kan jag se vem som ringer även om kontakten inte finns i vårt CRM?

Tjänsten stödjer sökning mot Hitta.se, Eniro (Sverige, Norge och Danmark) utöver de CRM vi har kompatibilitet med. Detta betyder att tjänsten har chans att hitta information om personen som ringer in trots att den inte finns i ert befintliga CRM, förutsatt att uppgifterna istället finns på Eniro eller Hitta.

För vilka passar denna tjänst?

CRM Connect passar både små och stora företag eftersom det alltid finns en stor fördel med att få upp bra information om den inringande kunden. Tjänsten passar även företag som hanterar telefoni via andra enheter utöver datorer, eftersom för och efternamn skickas till dessa om det ger en träff via CRM, Hitta eller Eniro. Alla företag som ringer ut och hanterar inringande trafik, för både nya och befintliga kunder, har mycket att vinna med denna tjänst.

Vilka webbläsare stödjer denna tjänst?

CRM Connect har idag stöd i Chrome, Firefox och Microsoft Edge (via Chrome store).

Låt oss kontakta dig

Våra kompetenta säljare hör gärna av sig till dig och hjälper till med just dina utmaningar eller ring till 010-410 51 30 för att prata med en rådgivare direkt.