Ibland sker det att kunden, trots att en tid har angivits, missar sin callback. Då finns det olika funktioner beroende på om ni har valt manuell eller automatisk uppringning. Om uppringningen sker automatiskt försöker systemet ringa upp till tio gånger i följd med ett förutbestämt intervall. Har ärendet ändå inte kopplats fram läggs det därefter som borttaget. Har ni däremot manuell uppringning via webbgränssnittet kommer aldrig ärendet tas bort per automatik utan detta måste göras av en agent.
Virtual Phone Q har ett användarvänligt och logiskt gränssnitt som du finner på en webbsida där agenterna kan hantera och kommentera ärenden. De kan även skapa egna ärenden och uppringningar om så skulle behövas. Agenten får en avisering när en ny återuppringning är bokad, det går även att få aviseringar via mail om så önskas.
Utan Vitual Phone Q kan kunden exempelvis vänta i telefonkö fram till dess att ni har någon tillgänglig agent eller lägga på och testa att ringa tillbaka senare. Inget av dessa alternativen ger dina kunder en speciellt bra service. I ett företagsklimat där konkurrensen ökar kraftigt inom i princip alla branscher är det viktigt att sticka ut. Det blir därför allt vanligare att företag väljer att satsa mer på sin företagstelefoni som en konkurrensfördel.
Virtual Phone Q är ett virtuellt kösystem där kundens köplats hålls av en bot. Detta lämnar dina kunder fria att göra annat medan de väntar på att få kontakt med ditt företag, något som i förlängningen leder till nöjdare kunder.
Ja, Virtual Phone Q går att integrera med vår tjänst Web Callback om ni önskar att få en ytterligare ingång till kösystemet utöver telefonen. Läs mer om vår tjänst Web Callback här:
https://www.dstny.se/foretagstelefoni/kringtjanster/web-callback/
Våra kompetenta säljare hör gärna av sig till dig och hjälper till med just dina utmaningar, eller så kan du ringa till 010-410 51 30 för att prata med en rådgivare direkt.